نقد و بررسی بازی nfs heat

نقد و بررسی بازی nfs heat

ماشین سواری یه موضوعیه که همه عاشقشن. حالا رانندگی با سرعت بالا یه حال و هیحان دیگه ایی داره. اما خب میدونین داستان چیه ، این که هرکسی نمیتونه بره توی خیابون و با سرعت رانندگی کنه. همه کنسول های بازی دوتا بازی دارن که غیر ممکنه نباشه. یکی فوتبال و یکی دیگه ماشین سواری. البته نه هر ماشین سواری بلکه بازی NFS Heat رو دارن. این بازی از زمانی که بیرون اومدش حسابی مورد علاقه کاربرها قرار و سرگرم میکنه.

باید بگم که بیشتر از یه دهه هستش نید فور اسپید  یه حرکت نزولی داشته. این حرکت نزولی به خاطر ایرادهایی بود بود که توی نسخه جدید وجود داشت. اما برای پلتفرم های هشتم در سال 2015 این بازی یه نسخه کامل از خودش بیرون داد. بعد از گذشته دوره های نسخه های  قبلی ، استودیو گوست گیمز ، روی گیم پلی بازی تمرکز کرد و داستان بازی و تغییراتی داد و در نهایت نسخه آخری که ازاین بازی بیرون اومد ، بهترین نسخه بازی هستش.

شاید برات جالب باشه : نقد و بررسی بازی ufc

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

بررسی جامع بازی nfs heat

داستان بازی NFS Heat

میدونین که داستان بازی NFS Heat یه داستان تعقیب و گریز دزد و پلیسه. داستام این بازی توی پالم سیتی اتفاق میافته. یه سری مسابقه دهنده ها هستن که داخل شهر با هم میخوان مسابقه بدن. اما خب تحت نظر یه سری گروه ویژه قرار میگیرن. حالا این پلیس ها فاسد هستن و میخوان از این راه پول در بیارن. رشوه میگیرن و کسب و کار جدید برای خودشون درست کردن.

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

حالا توی این بازی شما در نقش یه کاراکتر هستین. وارد دنیای بازی میشی و باید جلو پلیس بدهای داستان بایستید. شاید یکی از مشکلات بخشی این بازی داستان اون باشه. توی نسخه قبلی یه سری بخش های داستانی بودش که به بازی جان میداد. اما با همه این اوضاع یه چند سالی میشه که داستان بازی یه خورده به مشکل خورده. البته که این داستا با همه ایراد هایی که داره سرگرم کننده هست و بازیکن رو پای بازی مینشونه.

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

البته این رو هم باید بگم که گوست گیمز یه توجه خیلی ویژه ایی به محتویات داستان داشته. حتی وقتی بخش داستانی هم تمام بشه ، بازهم یه بخش هایی هست که بازیکن بتونه سراغ اون بره و تجربه دیگه ایی کسب کنه. میتونی وارد مسابقه های فرعی بشی و از طریق کاراکترهایی که در اختیار داری به بازی کردنت ادامه بدی.

شاید برات جالب باشه: نقد و بررسی بازی nfs heat

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

مسابقه های بازی NFS Heat

مسابقه های فرعی که در NFS Heat هستش در سبک های مختلفی وجود داره. دریفت ، آفرود و Circuit مسابقه هایی هستن که در این بازی طراحی شده است. پاداش گذروندن مسابقه های فرعی باز شدن یه کاراکتر برای شماهاست. مثل وقتی شما مسابقه های سری دکل رو بگذرونی و تموم کنی ، به عنوان پاداش بهتون آپگرید ماشین رو میدن. یه نکته ایی که موفقیت یا عدم موفقیت یه بازی ماشین سواری میشه گفت محتویاتی که شرکت سازنده در اختیارتون میزاره.

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

گوست گیمز توی این خیلی موفق بوده و محتویات و به صورت درست از مکانیسم و گیم پلی بازی در اختیار همه گذاشته. مسابقه ها توی این بازی به دو دسته تقسیم میشن ، شب و روز. این مسابقه ها توی مسائل کاملا جزئی با هم فرق دارن. مثلا توی روز بیشتر مسابقه های Circuit رو انجام میدین. اما در شب بیشتر شاهد مسابقه های Sprint هستین.

اصل تفاوت این دو مسابقه توی پاداششون هستش. مسابقه های روز به عنوان پاداش بهتون پول میده و مسابقه های شب بهتون اعتبار میده. این سیستم طراحی شده وابسته به هم هستن و بازیکن باید هر دو رو انجام بده. با پول ماشین جدید میخره یا ارتقاء میده و با کسب اعتبار سطح خودش رو موقع بازی افزایش میده.

هرچی اعتبارتون بالاتر بره ، ماشین های جدید تر و خفن تری میتونی بخری. البته این اعتبار ها برای شرکت در مسابقه ها هم لازمه. پس برای پول به دست اوردن و جمع کردن اعتبار باید هر دو مسابقه ها انجام بشه.

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

مسابقه شب بازی NFS Heat

گوست گیمز یه نگاه ویژه ایی به مسابقه ها شب کرده. توی شب پلیس ها حسابی حواسشون به شماها هست و اگه ببینن که آزاد دارین توی شهر برای خودتون مسابقه میدین قطعا دنبالتون میکنن. نشون دادن پلیس ها هم اینجوریه که یه حرارتی بالای صفحه هست که نشون میده پلیس دنبالتونه و هرچی این درجه حرارت بالاتر بره تعداد پلیس ها توی شهر هم بیشتر میشه. درجه 5 دیگه آخرین درجه است.

توی این درجه تعداد پلیس ها خیلی شده و با هلیکوپتر و مسدود کردن راه دنبالتونن. البته نکته قابل توجه اینجاست که پلیس و تعقیب و گریزها فقط توی شب هست و در روز از این موضوعات خبری نیستش. توی روز تنها راهی که کاری میکنه پلیس دنبالت بیافته اینه که با ماشینت بری بزنی به ماشینشون.

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

 شخصی سازی بازی NFS Heat

یه ویژگی در بازی NFS Heat اینه که بازیکن ها میتونن ماشین های خودشون رو شخصی سازی کنن. میتونن رنگ بندی و طرح ماشین خودشون رو به دلخواه درست کنن و با سایر افراد در هرجایی از جهان به اشتراک بزارن. ضبط ماشین ، دود لاستیک ، نئون های رنگی ، افکت توربو همه این ها موارد قابل تغییر هست.

دو توانایی ها هم هست که میتونین ازش استفاده کنین. یکی Passive که رادار پلیس رو ضعیف میکنه و یکی دیگه فعال کردن پر شدن مخزن نیترو.

نقد و بررسی بازی nfs heat
نقد و بررسی بازی nfs heat

بخش آنلاین بازی NFS Heat

توی بخش آنلاین بازی NFS Heat بخش های مختلفی وجود نداره بلکه بر پایه گروهی ساخته شده. گروه خاص خودت رو بساز و با بقیه گروه ها بازی کن. مسابقه هارو انجام بده و فعالیت های گروهی رو رد کن و برای گروهت امتیاز کسب کن. تازه میتونی دعوت نامه بفرستی و بقیه رو به چالش بکشی. با کیفیت خوب سرورها و گرافیک و سطح بصری بالای بازی ، میتونین به خوبی یه بازی گروهی رو انجام بدین.

منابع:

motortrend

pcgamer

نرگس شیدا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *