آموزش انتقال صدای ps4 به دسته آن

آموزش انتقال صدای ps4 به دسته آن

از نظر گیمرها بازی بدون صدا هیچ لذتی نداره. یعنی بخش زیادی از هیجان بازی تو صدای اون خلاصه میشه. موسیقی بازی و صداهایی که در حین انجام آن پخش میشه باعث میشه تا کاربر متوجه چیزهای زیادی بشه و بتونه عملکرد بهتری داشته باشه. برای همینه که گیمرا دوست دارند وقتی از کنسول بازی استفاده می کنند، صدای بازی رو در بلندترین حد ممکن با وضوح بالا بشنوند. اما خب صدای بلند بازی فقط برای کاربر لذتبخشه و ممکنه بقیه اعضای خونداوه رو آزار بده. بهترین کار اینه که از هدست گیمینگ استفاده کنید. در این بخش میخوام نحوه انتقال صدای ps4 به دسته آن رو بهتون آموزش بدم.

انتقال صدای ps4 به دسته آن

وقتی که پلی استیشن ( PS4 ) رو به تلویزیون وصل می کنید فرمت های صوتی مخصوص به خودشون تنظیم میشن و صدای بازی به صورت خودکار وصل میشه. در پلی استیشن ۴ صدا از طریق کابل HDMI وصل شده و پخش میشه. پس می توان نتیجه گرفت که تنظیمات خاصی نداره و ضروری نیست که حتما آن را دست کاری کنید.

تغییر خروجی صدا در آمپلی فایر

بعضی گیمرا برای تقویت سیگنال های دستگاه از آمپلی فایر استفاده می کنن. نحوه استفادهاز آمپلی فایر به این صورته که بای با استفاده از یک کابل به تلویزیون یا سینمای خانگی وصل بشه. شما با انتخاب sound and screen یا select به بخش Audio output ( تنظیمات ) رفته و در قسمت ( primary output ) قرار دارن خروجی صدا رو روی Digital out بگذارید.

انتقال صدا به دسته بازی PS4

یکی از بهترین ویژگیهای پلی استیشن 4 که برای گیمرا خیلی جذابه اینه که میتونید صدا رو از تلویزیون به دسته بازی منتقل کنید. برای اتصال هدست و انتقال صدا از تلویزیون به دسته بازی PS4 باید مراحل زیر رو انجام بدین. اول از همه برای این کار نیاز به یک هدست گیمینگ دارید. فیش هدست شما یه کابل داره که برای انتقال صدا استفاده میشه و رابط جک 3.5 میلی متری داره. به این ترتیب ورودی پایه های هدست روی سیستم به خوبی متصل می شود.

مرحله اول : اتصال هدفون به دسته PS4

اولین کار اینه که هدست خودتون رو به پلی استیشن 4 وصل کنید. این کار معمولا از طریق جک اتصال هدست انجام میشه و خیلی راحته.

مرحله دوم : نگه داشتن کلید پلی استیشن

دسته بازی پلی استیشن 4 رو نگاه کنید. یه دکمه در قسمت وسط و پایینش هست که باید اونو فشار بدین و نگه دارید تا زمانی که منوی سریع ظاهر بشه. اینجوری میتونید به تنظیمات دستگاه دسترسی داشته باشید.

مرحله سوم : انتخاب خروجی

بعد از اینکه منوی سریع ظاهر شد، گزینه Sound Devices ( خروجی صدا ) رو انتخاب کنید. Sound Devices در بخش بالای گزینه ها قرار داره.

آموزش انتقال صدای ps4 به دسته آن

مرحله چهارم : فعال کردن همه خروجی های صدا

تو این مرحله باید وارد بخش Outputt to Headphones بشید که این کار با فشار دادن دکمه x دسته بازی انجام میشه.

آموزش انتقال صدای ps4 به دسته آن

بعد از اینکه انتخابش کردین دو تا گزینه براتون بولد میشه: All Audio و Chat Audio. اینجا باید روی All Audio به کمک دکمه x کلیک کنید.

آموزش انتقال صدای ps4 به دسته آن

متناسب با مدل هدستی که دارید استفاده می کنید، تنظیمات مختلفی در این بخش ظاهر میشه. مثلا بعضی از هدست ها امکان sidetone volum رو در اختیارتون قرار میدن که با فعال کردنش میتونید موقع چت کردن، شدت صدا رو کم و زیاد کنید.

یا اینکه با کمک گزینه Switch Output Device Automatically میتونید صدایی که که به صورت اتوماتیک از طریق هدست به پلی استیشن ۴ وصل کردید رو فعال یا غیرفعال کنید.

نکته هم اینجاست که اگر میخواید صدای چت کردن رو فقط با هدست گوش بدید، باید قسمت Output to Headphonse رو فعال کنید و بقیه قسمت ها غیرفعال باشن.

منبع:

https://www.howtogeek.com/296828/how-to-route-all-audio-through-the-playstation-4pro-dualshock-controller/

حاجی گیم
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • sam 28 آبان 1401 / 12:29 ب.ظ

    مطالب منو کامل تفهیم کرد

    • نرگس شیدا 16 آذر 1401 / 11:04 ق.ظ

      خوشحالم که بدردت خورده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *