آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟

آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟

خرید کنسول بازی ps5 برای گیمرا از موقعی که امده بیرون تبدیل به یه آرزو شده و خیلیا هم تا الان به این آرزو رسیدن. این کنسول قابلیت های ویژه و جذابی دارد و البته سطح انتظارات همه را بر طرف میکند. حالا با تهیه کردن پلی استیشن 5 یه دغدغه ایی که پیش میاد برای هرکسی ، تهیه بازی است. میدانید که تا قبل اینکه این کنسول بیرون بیاد ، گیمرها بازی هایی برای کنسول نصب قبل تهیه کردن.

حالا تهیه کردن بازی های پلی استیشن 5 با توجه به قیمت بالایی که خود کنسول داره ، گران است. اکثریت گیمرها به این فکر افتادن شاید بتوانند از یک راهی بازی هایی که برای پلی استیشن 4 است ، در پلی استیشن 5 هم بازی کنن.

اما این وسط یه سوالی پیش میاد ، اصلا این کار رو چجوری باید انجام داد ؟ اصلا امکان پذیر هست ؟ جواب تمام این سوال های شما پیش ماست و قرار که توی این مطلب به این موضوعات بپردازیم.

شاید برات جالب باشه: پاسخ سوالات متداول درباره ps5

آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟
آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟

آیا  امکان اجرای بازی های PS4 در PS5 وجود دارد؟

خب باید بگم که شرکت سونی این امکان رو به کاربران میدهد که بتوانی بازی های پلی استیشن 4 رو در پلی اسیتشن 5 هم اجرا کنید. این امکان توسط قابلیت Backward Compatible انجام پذیر است.

این به معنی این است که شما میتوانید از طریق فروشگاه هایی پلی استیشن 4 بازی ها را خریداری کنید و بعدش آن ها را در پلی استیشن 5 اجرا کنید. در ضمن شما میتوانید دیسک هایی که برای پلی استیشن 4 است را با نسخه ارتقاء یافتش روی پلی استیشن 5 هم بازی کنید.

البته باید بگم که اگه اکثر بازی های کنسول نسل هشتمینتون به صورت دیسک است ، بهتره که در پلی استیشن 5 گزینه خرید بدون دیسک رو خط بزنید.

آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟
آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟

کدام یک از بازی های پلی استیشن 4 را میتوان در پلی استیشن 5 اجرا کرد؟

اینکه شما چه بازی هایی از کنسول نسل هشتم رو میتوان روی کنسول نسل نهم اجرا کرد سوالی است که برای هرکسی پیش می آید. الان پاسخ این سوال رو بهتون میدم. شرکت سونی این وعده رو به گیمر های داده که میتونن اکثر بازی های پلی استیشن 4 رو روی پلی استیشن 5 اجرا کنن.

البته سونی این نکته رو هم گفته که 99 درصد از بازی قابلیت Backward Compatible پشتیبانی میکنن. در کل بخوایم بگیم شاید چندتا بازی کوچک و بزرگ وجود داشته باشه که شما نتونین اون ها رو اجرا کنین.

حالا این بازی هایی که میگوییم کدام بازی ها هستن؟ در ادامه مطلب این موضوع رو هم به شما گفته میشه. بعد از دونستن متوجه میشید که واقعا شما میتونین 99 درصد از بازی هارو در پلی استیشن 5 هم بازی کنید.

شاید برات جالب باشه: راهنمای خرید هدست گیمینگ برای ps5

آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟
آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟

کدام بازی های پلی استیشن 4 را نمیتوان در پلی استیشن 5 اجرا کرد؟

اول باید گفته بشه که شرکت سونی خودش 10 تا از بازی ها اعلام کرده که قابلیت Backward Compatible  را ندارن و اگر به جلوی آن بازی ها دقت کنید متوجه هشدار Playable on:PS4 Only میشین.

حالا اسم این ده بازی را به شما میگوییم تا شما هم آن ها را بشناسین و برای پلی استیشن 5 خودتون تهیه نکنید.

Afro Samurai 2 : Revenge of Kuma Volume One

DWVR

Hitman Go : Definitive Edition

Joe`s Deal With It!

Robinson : The Journey

Shadow Complex Remastered

Shadwen

TT isie of Man – Ride on the Edge 2 We Sing این بازی ها ، اعلام شده خوده شرکت سونی هستن و در پلی استیشن 5 اجرا نمیشن.

کدام بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 خطاهایی رو حین اجرا دارن؟

درسته که اکثر بازی های پلی اسیتشن 4 بدون هیچ خطا و عیب و ایرادی روی پلی استیشن 5 اجرا میشوند ، اما یه آثارهایی هست که سونی هم راجب اونها یه اخطارهایی به کاربران داده.

این هشداری که سونی میده این شکلیه: ((وقتی داری بازی را روی پلی استیشن 5 اجرا میکنی ، ممکن که خطا و رفتارهای غیر منتظری ببینی که در زمانی که در پلی استیشن 4 بازی میکردی تجربه نکرده بودیشون.))

اگر یه همچین هشداری را دیدی باید بدونی که قطعا این بازی از گرافیک و یا خطاهای دیگه مشکل داره. التبه سونی اسم همه این بازی ها را د لیستی قرار داده و در اختیار گیمرها گذاشته. برای دیدن این لیست میتوانید به سایت رسمی خود سونی بروید و بازی ها را کامل مشاهده کنید.

آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟
آیا میتوان بازی های PS4 را با PS5 بازی کرد؟

نسخه دیسکی بازی های پلی استیشن 4 رو میتوان روی پلی استیشن 5 اجرا کرد؟

راجب این سوال که میتونید دیسک های پلی استیشن 4 رو روی پلی استیشن 5 هم اجرا کنید ، باید بگم که بله این کار امکان پذیر است. البته اینم باید بگم که پلی استیشن 5 به خاطر نداشتن دیسک از این موضوع مستثنا هست.

اگر از فروشگاه پلی استیشن 4 بازی خریداری شود میتوان روی پلی استیشن 5 هم بازی کرد؟

بالاتر گفتم اینجا هم میگم که سونی از یک قابلیت به اسم Backward Compatible پشتیبانی میکنه. اگر شما روی پلی استیشن 5 خودتون همون حساب قبلی کاربری PSN را فعال کنید ، به صورت خودکار هر بازی که از فروشگاه قبلا خریدید در دسترستون قرار میگیره.

البته یک نکته وجود داره اونم این که برای انجام این کار باید اشتراک پلی استیشن پلاس تان فعال باشه.

کیفیت بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 چگونه است؟

مراتب بهتر روی پلی استیشن 5 انجام میشود. در ضمن بازی ها از قابلیت ارتقاء هم بهره مند هستن. ممکن که توی این راهی که سونی گذاشته مشکلاتی در Backward Compatible وجود داشته باشه. اما سونی این وعده رو داده که با استفاده از SSD کارت میتونین شکل وشمایل هم بازی هارو حفظ کنین.

قابلیت Backward Compatible در پلی استیشن 5

سونی با قابلیت Backward Compatibe این امکان را به گیمر میده که بازی پلی استیشن 4 رو به خوبی اجرا کنه. البته یه سری شایعات هست که شم میتونی بازی های پلی اسیتش 1 و پلی استیشن 2 و البته پلی استیشن 3 رو هم در این کنسول اجرا کنید. البته این فقط یه شایعه است و تمرکز سونی روی اجرای بازی های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 است.

منابع:

playstation

businessinsider

نرگس شیدا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *